tisdag, november 06, 2012

Livets krydda


 

Man säger ju att kärleken är livets krydda och den är nog den viktigaste kryddan men det finns så många fler kryddor som gör att livet inte känns smaklöst.
Tänk på; en god fika, blommor  att få en present, att bli ompysslat av din frissan, att ta ett skönt bad, ett varmt hus, nya kläder eller en god film. 
En sån kryddig upplevelse för mig var lördagen då jag tillsammans med andra goa tjejer stod på en höst/julmarknad hos Gùa.
Vad otroligt skönt det var att få höra att man är duktig, att få en klapp på axeln och att få trevliga samtalsstunder.
Ja en sån dag ger energi!
Tyvärr har jag inte tagit några bilder där, jag hade kameran med mig men det blev liksom inte av:(
Men tack i alla fall för era lycka till önskningar.

Tänk idag lite extra på de människor som behöver ett leende och en snäll kommentar, just det kan krydda deras dag.
Ta tillvara på varandra.
Kram Gerda


Er wordt immers gezegd dat liefde het kruid is van het leven en dat klopt ook, de liefde is heel erg belangrijk voor een ieder van ons maar er zijn zoveel meer kruiden die ervoor zorgen dat het leven niet smaakloos is.
Denk maar eens aan; een goed boek, een knipbeurtje bij je kapper, een lekker diné, een lekker warm bad, nieuwe kleren, bloemen, een warm huis of een kei van een film.

Een zo´n kruidige dag had ik zaterdag toen ik op de herfst/kerstmarkt stond.
Wat is dat toch heerlijk om te horen dat mensen je dingen mooi vinden, leuke complimentjes te krijgen en lekkere gesprekken te hebben met aardige klanten.
Ja so´n dagje geeft je energie!
Jammer meiden ik kan jullie helaas geen mooie foto´s laten zien van deze dag, ik had mijn fototoestel wel bij me maar heb hem niet uit de zak gehad. Voor ik het wist was de dag voorbij en stond ik zonder foto´s te kijken van oeps ik heb wat vergeten:)
Dank jullie wel voor jullie lieve veel succes berichtjes.
Ik heb alles af gekregen en heb die zaterdag dus heerlijk genoten, dat ik zondag in elkaar zakte van vermoeidheid was een ander verhaal:)

Denk vandaag eens extra aan die mensen die wel een glimlach of wat aardige woorden kunnen gebruiken, juist dat kan hun dag een heerlijk kruidig tintje geven.
Liefs Gerda

20 kommentarer:

  1. Jag förstår att ni hade det bra! Vet du...jag ska alldeles snart sätta mig i bilden för att åka till Mia för att hämta min nya "kärlek" hon var snäll att släpa med hem;)
    Tänk vilka underbara människor det finns...Du är en av dom:)

    Ha nu en fin dag!
    Puss & kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för senast Gerda! Det var så roligt att träffas igen, men tiden går alldeles för fort bara.
    Jag hade tänkt att frossa runt bland dina vackra saker, men svisch bara så hade dagen gått. Ja, du vet ju hur det är. Men, vi hade en härlig dag, eller hur?

    Du är så fantastiskt duktig och jag blir så lycklig av dina skapelser. Som jag sa till dig när vi sågs - det gör så gott för själen att titta in hos dig, på dina vackra bilder!

    Själv blev jag hängig när jag kom hem så jag låg hela dagen igår och idag känner jag att det är lite bättre. Men, jag har fortfarande ont i kroppen och i huvudet. Så lite mer vila får det bli innan jag är helt frisk igen känner jag.

    Ha en riktigt fin dag och stor kram till dig!

    Mia

    PS ler lite extra när jag läser Ankis kommentar ovanför.... Hon står nog snart utanför dörren kan jag tro.

    SvaraRadera
  3. Ja men du är jätteduktig...njuter av dina fina alster och lånar ideer...Kunde ju inte komma till Gua...jobbade... Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Så bra du skriver! Jag hade precis en sån dag igår. När jag kom hem från jobbet hade paketet från dig kommit, och det blev en härlig krydda :) Tack snälla du för de fina sakerna du skickat med :) Jag blev så glad! De kommer säkert till användning i mitt pyssel... Så visst finns det många kryddor i livet.
    Så härlig struten är som du gjort, jättefin och me den liten rosmarin-krans. Ja den blev jag väldigt förtjust i... också :)
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  5. Jouw post is al zo'n momentje, hier kikkert eenmens van op...mooi dat de markt zo geslaagd was en dat je heerlijke gesprekken had, dat zijn die opkikkers die eenmens nodig heeft!!!
    Voeg een glimlach toe en mensen gaan blij naar huis!!!

    Voor jou ook een glimlach en een zonnetje jouw kant op,

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  6. Ja, du är så duktig och inspirerar i massor!
    Kryddstruten skall jag ta efter--den kan man ju förresten ha till att fylla med annat också.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. Wat een prachtige foto's weer. Daar gaat de zon meteen van schijnen, terwijl het hier zo somber is. Bah! En dan zijn er mensen die de herfst als favoriete jaargetijde hebben. Ja als de zon schijnt dan zijn de kleuren prachtig. Dan wel.
    groetjes Marguerite

    SvaraRadera
  8. Så vackert skrivet!
    Ett leende, vänliga ord och en klapp eller kram kostar såå lite, men betyder såå mycket:-)
    Du är otroligt duktig att pyssla, så jag förstår alla som säger det till dig. Jag hade gärna kommit om jag bott närmare, vi var hos Gua för tå år sen när vi var med Ingela och Petra på inredningsresa. Jag skulle gärna åka dit igen.
    Ha det fint!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Hoi Gerda
    Wat weer een mooie foto.
    groetjes Hannie

    SvaraRadera
  10. Jättebra skrivet och sant ...har legat och tänkt här nu när man är opererad och inte kan göra så mycket..att det är mycket i livet som man kan vara glad för som kryddar tillvaron,
    Idag kom paketet jag beställt och så fina varor som alltid och tack för de fina figurerna ..man blir så glad
    ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Lieve gerda dan stuur ik jou een grote glimlacht toe dat heb je verdiend meid...altijd laat je ons mooie ideetjes zien en niet te vergeten de leuke smaakvolle verhaaltjes er bij..
    Nu met de beentjes omhoog voor wat tijd voor jezelf hoor....heb je verdiend..
    Helemaal niet gek dat je vergeten bent om foto,s te maken hoor...

    liefs Fia

    SvaraRadera
  12. Wat fijn dat je zo'n gezellige dag hebt gehad. Ik herken helemaal wat je zegt.
    Nieuwe ontmoetingen ,onverwacht fijne gesprekken en als je dan ook de spulletjes die met zoveel liefde hebt gemaakt verkocht worden dan telt die vermoeidheid helemaal niet meer.
    Ik stond afgelopen zaterdag op een marktje in een bejaardentehuis ,heel kleinschalig maar ook, o zo gezellig.

    fijne dag
    groetjes Beep

    SvaraRadera
  13. Jag kan inte annat än hålla med.. du ger mig inspiration i massor!! Sen vill jag även tacka för den underbara holländska burkan jag köpte av dej. Är hur nöjd som helst :) Tack snälla! Kram Tilda

    SvaraRadera
  14. Jaaaa jag har köpt en riktig goodie av Gua, ska visa! Mia var snäll och tog med den hem till mig!
    Jag är såå jäkla glad, jipppiiee!
    Förstår att du vill tillbaka:)...Å du sålde väl massor, så du har gott om kosing att spendera nu;) Det känns så jädra bra att unna sig nåt!
    Jag skulle såå gärna vilja åka dit men det är så långt från mig, men nån gång så!

    Sköt om dig & goa kramen

    SvaraRadera
  15. Vad sant du skriver, tänk om man varje dag kunde se och glädja sig åt det där lilla men ack så betydelsefulla som ger så mycket. Det är alldeles för lätt att ta saker och människor runtomkring för givet. Vi får hjälpas åt att vara "solstrålar" för varandra :).

    Tack för dina fina rader hos mig :). Jag gläder mig så åt dina besök.
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  16. Jo hon är speciell...men det är du med! Du är enastående på att göra fint:)
    Hoppas du hittar nåt att lägga kosingen på, hihi!

    Natti natt!

    SvaraRadera
  17. Dat is dus alleen maar goed dat je geen foto`s hebt gemaakt.. dat hield dus in dat je lekker druk was. Ondanks de vermoeidheid geeft het ook een heerlijk voldaan gevoel....ik hoop dat je ondertussen weer je energie een beetje terug hebt :-)) En mooi verwoord over het kruid. Dat ga ik onthouden.

    Lieve groet van Petra

    SvaraRadera
  18. Du skriver så godt og sant:)
    Man tar ting og mennesker rundt seg alt for gitt!
    Nydelige bilder og vakkert skrevet:)
    Klem Merete

    SvaraRadera
  19. Heel fijn dat je een geslaagde markt gehad hebt.
    En ja, dan mag je de dag daarna super moe en leeg zijn.
    Inmiddels weer een beetje opgeknapt ?
    grtjs Mieke

    SvaraRadera
  20. -snygg dekoration du har bildat av där! Jag tackar för tippset!
    Ha en skön helg

    SvaraRadera