söndag, februari 05, 2012

Lite fint på bordet


Hur går det för er i kylan, står ni ut?
Jag är definitivt ingen isbjörn med tjock päls(ahum har här och där lite mycket fet men jag blir inte varm av det).
Jag fryser verkligen stjärten av mig när jag är ute.
Det gäller att bunkra sig upp med tjocka lager(döljer dessutom lite, ler)och var glad när man är hemma igen.
Vad jag är glad för mitt varma hem, tankarna så här års går till de som inte har det. Hoppas de hittar någonstans att värma sig.

I fredags var jag i en blomsteraffär och köpte mig en bunt med brudslöja.
Jag kan inte hjälpa att tycka så himla mycket om den skira blomman.
Som barn fick jag alltid blommor av mina föräldrar när jag fyllde år och varje år frågade mamma mig om jag inte ville ha något annat än en stor bukett med brudslöja.
Tyvärr var en stor del av stjälkarna som jag köpte knäckta så jag fick kapa av de rejäl.
En del satte jag i en stor spann och den delen som var knäckta behöll jag för detta arrangemang på köksbordet.

Håll er nu varma!
Varm kram Gerda


Hoe gaat het bij jullie daar in Nederland in de kou, het zijn ongekende temperaturen of niet dan?
Ik ben absoluut geen ijsbeer met een dikke vacht(ahum ik heb hier en daar wel wat extra rolletjes maar daar word ik niet echt warm van).
Ja nu is het echt de tijd voor michilin mannetjes kleding(dit verbergt ook het één en ander, hihi).
Wat kun je dan blij zijn met een eigen warm huisje. Mijn gedachten vliegen vaak weg deze tijd van het jaar naar diegene die geen eigen plekje hebben. Ik hoop dat ze ergens iets vinden om zich aan te warmen.


Vrijdag liep ik even binnen bij een bloemenwinkel en kocht een lekker bosje gipskruid.
Ik kan het niet helpen maar ik vindt het toch zo´n mooi teer bloemetje.
Als kind zijn was ik er al gek op. Mijn ouders kochten altijd een boeket bloemen voor mij als ik jarig was en elk jaar vroeg mijn moeder of ik echt niets anders wilde dan gipskruid.
helaas waren er nogal wat steeltje helemaal geknakt dus heb ik het grootse deel in een grote emmer gezet en de geknakte steeltjes heb ik kort geknipt en daar heb ik dit van gemaakt wat nu op de keukentafel staat.


Hou je maar lekker warm, fijne zondag toegewenst.
Liefs Gerda


16 kommentarer:

  1. Ja het is hier flink koud, en natuurlijk gaat het dan weer helemaal mis met de spoorwegen,.... maar,.... verder is het genieten want ons Nederland ziet er prachtig uit.
    In mijn woonplaats zou vandaag de Blokzieler merentocht geschaatst worden, maar dat moest door de sneeuw uitgesteld worden.
    Je gipskruid is prachtig, ik verwerk het altijd graag tot een kransje.
    Ik wens je een warme liefdevolle zondag toe!

    SvaraRadera
  2. Så fräscht och fint på ditt bord.Alltid väl genomtänkt...en fröjd att se.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Er is officieel sprake van een koudegolf en ik had nog zo gehoopt er makkelijk van af te komen deze winter. Maar de heftige sneeuwval vrijdag is langs ons Limburgers heen gegaan. Zo zie je toch maar weer het zonnige zuiden ;-)
    Gipskruid is ontzettend mooi! Ik moet toch eens kijken of ik ergens een bosje vind.
    groetjes,
    Marianne.

    SvaraRadera
  4. Brrrrrrr koud hier in het noorden :-)Maar zo lekkerrrr!
    Ik kan genieten van het winterse weer,en ach kou daar kun je je tegen kleden toch..
    Regen is veel erger haha.
    Wat heb je er weer een gezellig plaatje van gemaakt,ik had van de week ook al gipskruid gehaald,mooi bloemetje he!
    Wens je een fijne zondag,groetjes uit Drenthe :-)

    SvaraRadera
  5. Sååå mysigt som vanligt Gerda !
    Jag har många gömmor & det var kul att göra en inventering i färger. Det blir lite saker efter 30 år av samlande...
    Kram Anki

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Sådde Brudslöja ett år och den tog sig jätte bra:)
    Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  7. Hej goa Gerda!

    Ja fy vad kallt det är nu..brrr, jag vill ha tillbaks en massa plusgrader och den gröna vintern ;)

    Jag gillar också brudslöja jättemycket ♥ både färsk och torkad så att säga :)

    Underbara bilder som alltid!
    Kram och ha en fin söndag!
    Mia

    SvaraRadera
  8. Bbbbbrrrr, beetje frisjes is het wel ja. Ik blijf lekker binnen.
    Gipskruid is inderdaad een lief klein bloemetje.
    Die lepel, op de bovenste foto.... daar heb ik er ooit een aantal van gehad. Die liggen nu bij mijn ex-schoondochter ! Tja, dat kan ook gebeuren. groetjes en een fijne zondag.

    SvaraRadera
  9. Vilken fin blogg du har med massor av pysseltips! Kul att du vill följa vår resa med gården...

    Ha en fin söndag i solsken & kyla (o ja, det är lite väl kallt för min smak med)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Brudslöja som är så fint bara som det är. Man behöver inte lägga till något färgrant och praktfullt till.

    SvaraRadera
  11. Hoi Gerda, wat heb je t weer mooi gedaan! Ken je de mensen op die oude foto?
    Volgens mij zijn jullie heel wat beter ingesteld op die kou dan wij.
    Ik vind eigenlijk dat ik er zoveel mogelijk opuit moet met de kids met dit weer. Maar ja, vind het ook koud, ik wou dat ik zo'n Michelin-pakje had!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    SvaraRadera
  12. ja kallt är det men vi har det skönt inomhus eldat i öppna spisen...
    Vackert arrangemang och brudslöja är så fint....
    ha en mysig söndag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  13. Ett sånt fint litet arrangemang du har där på ditt bord.
    Jag tänker oxå på de som fryser och har de besvärligt nu.
    Tänk så många det är som faktiskt fryser ihjäl därute i världen nu,ngt att reflektera över när vi sitter i stugvärmen...
    Må så gott.
    Kram.

    SvaraRadera
  14. Het is hier inderdaad erg koud. Vandaag lekker geschaatst!
    Gipskruid is altijd mooi.

    Fijne week! Groeten Maaike

    SvaraRadera
  15. Wat kun je dan een mooie herinnering aan je moeder hebben en je heb het zo mooi neergelegd.
    Dat kan jij zo goed de sfeer er in brengen en het verhaaltje zo leuk vertellen.
    Ik mag ze altijd graag lezen meid.
    Denk ook vaak aan de daklozen arme mensjes dan mogen wij dankbaar zijn voor een warm en knus huisje.

    Mooie week ik moet nog wat vetrolletjes weg werken het is hier te glad om te lopen...lekker excuus!!!

    xx Fia

    SvaraRadera
  16. Gulle dig vännen!
    Så fint med brudslöja och dina små arrangemang får mig alltid att njuta, så enkelt och vackert som bara du kan!
    Här är det isbjörnar i badrummet, det är snabbt när det ska duschas för den här gamla kåken drar det rakt igenom!

    Ha en fin vecka sweetie & goaste kramen! Anki

    SvaraRadera